Hoppa!

Idag så hoppade jag med Tuttan!
Det var ett bra tagsedan vi gjorde det.
Jag hade två saker jag skulle träna på:

- Oxrar, av någon anledning så blir det inte bra med oxrar.
- Min sits, blöö! Tycker inte allas om min hoppstil.

Under "träningen":

Jag började med att rida fram i trav o galopp på 20m volter. Hon kändes ganska mjuk o fin i högra varvet men i vänstra så blir hon så stel. Måste ta en da och jobba igenom henne i vänster! Sen så hoppade jag på ett litet räcke. Kändes mjukt och fint i båda varven. Väldigt nöjd. Sen så höjde jag till ca 80cm. Det gick jätte bra i högervarv och det kändes toppen! Men sen när vi skulle hoppa i andra så kom vi först fel på det och det blev ett jättespråång och andra gången vägrade hon. Så tog det engång till, det blev en vägran till. Jag blev lite orolig och tänkte vad e det för fel? Vad gör jag fel? Jag provade några gånger det gick inte! :( Sen så kom vi över det med det kändes inte bra för jag blev tvungen att bli arg! Och det vill jag inte. :/
När Anna hade ridit klart så hjälpte hon mig. Anna kan verkligen se vad man gör för fel. Så hon började direkt säga vad jag skulle göra. Vi höll på ca en kvart och reslutatet blev:

Problemen:

- Vägran i vänstervarv.

Reslutat:

- Hon och jag blev väldigt lugna! Vissa språng kändes det super härligt! Blev SUPERNÖJD!!!
Tuttan behöver inte fart och fläng. Hon är väldigt att ta det lugnt och komma rakt på hindren, annars blir hon nervös, vet inte vart hon ska och stannar. Så då löste vi det problemet. (Y)

- Sen min stil blev jag ganska nöjd med! Nu när jag vet hur jag ska rida henne så blev jag mer säker och mindre osäker som nog bidrog till stoppen, så vågade jag mer släppa på handen och bli mjuk.

Öva på:

- Vi måste öva på att kunna hoppa mer snett.
- Jag måste öva på att inte bli stressad när andra är där och rider i fart och fläng.

Jag tror att efter lite mer träning så kommer vi bli ett bra team. :D

Puss o hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0