Hejhopp!

Idag så hoppade små hinder och Anna "tränade". Hon tog ju inga pengar utan hon gör det gärna för skoj skull.

Vi tränade på att svänga snävare svängar.

Vi började med att trava och galoppera på volter och åtter. När vi galopperade på en åtta så övade vi galoppombyten. Hon kändes väldigt mjuk och fin. Älskar min pownie!!
Sen så började vi hoppa. Vi började med en lättre svång. Hon kändes superfin och mjuk. Hon tog i riktigt mycket vissa språng. Helt underbra!! Sen så hoppade vi vindare på en sävare sväng. Eftersom vi hade någon randing matta under så började jag med att trava. Hon tänkte först stanna men hon litade på mig och hoppade. Visst hon rev, men hon hoppade! Bara det var ett jättesteg! Hon litade på mig och hoppade!
Sen så tog vi det i galopp och lite högre och det gick jättebra. Hon lyssnade bra på skänklen och hoppade riktigt fint.  Sen så sa Anna att jag skulle rida innanför ett hinder. Hindret jag skulle hoppa låg på ca 50cm. Hon hade tänkt att jag skulle rida längre ut än jag gjorde. Vi kom lite snett på det, men homn hoppade!! Är så jävla nöjd!!
Inte bara att vi kom över alla hindren utan stopp, utan att hon tyckte att det var roligt!! Hon ville det bara mer o mer! Hoppas att det går lika bra på tävlingen som idag! LOVE MY POWNIE!!
Det går inte beskriva hur duktigt hon var! Hon tog i på vissa hinder. Love!! I slutet hoppade vi ett hinder på 90cm, men det hoppade vi inte så snävt.

I helgen har jag även varit på seriedressyr, tävlade inte själv, men var skötare och gav Emilia några tips.
Har även varit på möten. Vuxenpoäng där. ;)
Men nu ska jag kolla på en film.

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0