Dynamite Cheesecake

Här är reseptet på Cheesecaken jag sak äta i kväll!

Ungen på 190grader

Bottnen:

16 digestivekeks
115g smör
1msk honung
1msk mjöl

~ Kör i matberedare till en hyfstad massa och tryck ut i en smörad form med löstagbar kant.

Fyllning:

475g philiadelphiaost eller kesella
1dl socker
4ägg
1tsk vaniljsocker
1citron: saft och finrivet skal

~ Kör i matberedaren smidig och krämig / till inga klumpar. Häll över bottnen och sätt in i ungnen i 25min. kolla med en sticka. Ha i ungen högst 10 min extra annars blir den för kornig.

Topping:

5,5dl creméfraich
ca 1,2dl socker
1msk vaniljsocket

~ Kör i matberedaren. Inte så länge för då blir det luftbubblor. Det ändrar inte smaken, men det blir snyggare utan bubblorna. Häll toppningen över fyllningen och grädda i ugnen i 5-8min.
Innan du häller på toppningen så låt fyllningen svala, så att den inte är så varm.

Ett måste:

Sätt i kylen i minst 12timmar. Om du äter den innan blir kakan rining och den blir inte lika snygg när du skär upp den.


Hoppas att ni gillar den! Själv älskar jag den! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0