Praktik dag 5 av 5

Sista dagen att jobba ;)
Hade bakat kaka som vi åt till fika på em.
Stannade lite längre då pappa fick hämta mmig efter hans jobb.
Idag har jag longerat både Emma och en annan treåring (Ritz)
Emma: Det gick riktigt bra att longera henne, hon hade fokus nästan hela tiden på en. Det var nån liten gång hon stannade upp för hon såg något på marken som var väääldigt läskigt.
Sen red Audhild (någon från Norge) på henne, travade även lite. Som förväntat gick det super, lugnt och tryggt.
Ritz: Hade lite svårt att fokusera när vi longerade, men i slutet gick det riktigt bra! :D
Vi hängde och satte oss på honom idag. (hängde lite på han igår) Han är en riktig fegis, så han blev typ rädd och hoppade åt sidan när Audhild skulle hänga sig, sen en gång så typ reste han sig och hoppade framåt, men sen så accepterade han det och Audhild kunde ta över benet och sitta på honom. Skrittade lite sen klart.
Sen har jag ridit min favvis Den grå.
Det gick riktigt bra idag. Vi tränade på att få riktigt med bakbenen, red lite över bommar då DEn grå inte riktigt ville ta vänsterskänklen men det fixade sig till slutet.
Helt klart en Favorti av dom jag ridit, vet inte om det är för att jag ridit honom tre ggr nu. Men vill köpa honom, så amasing var han ;) Meen päronen vill inte :( (som vanligt)
Vi fortsatte med Baltiz och Blå med hoppningen. Det gick mycket bättre med Baltiz idag, inte alls lika feg. Han litade nog mer på ryttaren idag :) Blå gick det bra med som igår.
Den Grå 
Två av fölen.
Den grå med bläsen blev också en favvis ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0