Praktik dag 2 av 5

Tyvärr så fick jag ingen tid till att fota idag...
Men idag så har vi löshoppas tre st 3åringar, vi hoppade inte dom så mycket utan skulle hoppa dom mer imorgon. De hoppade riktigt fint! 
Sen fick en häst sadel och trän på sig för första gången. Hästen hade haft bett på sig en gång innan. Vi tog ut honom i paddocken och longerade honom, det stod en mur som hästen hoppade över.

Min åsikt om det:
Stigbyglarna hängde oxå ner så att dom studsade på magen. Jag tyckte att vi skulle ha tagit av stigbyglarna och inte ha hoppat honom... Det var ju första gången han hade allt på sig, men det gick ju bra, så jaa... Vi hade även en galoppsadel på honom så den vägde ju inte lika mycket och hade ingen bom. Men jag skulle ändå varit mer försiktig och låtit hästen bara gå med den första dagen och kanske travat och jaa tagit det lugnt.
Sen har jag även ridit "Den grå" (Robinson Cruse) idag. Det var ganska kul, tränade mycket på att först böja kroppen sen rakställa kroppen och så att han blev rörlig och med en. Galopperade bara lite och kontrollerade så att sidorna fungerade. Kändes riktigt bra idag. :)

Nu sitter jag hemma och chillar. Imorgon ska jag rida en ny häst "Bettan"(tror jag den kallades för?)(Beat it)
Sen blir det att rida Nalle.
Nalle och Rebecca i tingsryd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0