>Tuttis idag<

Idag blev det att rida Tuttan.
Tänkte först ta dressyrsadlen och rida över bommar, men sen blev det hoppsadlen i alla fall. För dressyrsadlen är inte så bra för hennes rygg om man ska rida över upphöjdabommar och så. Sadlen är inte den bästa , den ehövs stoppas om, så borde inte användas så ofta. Vilket inte jag gör typ två ggr i mån max?
Sen så blev det inga bommar för det var en del i ruídhuset.
Jag började rida fram så att hon var låg i formen.
Tog upp henne efter en liten stund. Hon är typ alltid stark och hård i vänster. Och när hon är så så får jag ont i min arm eftersom jag spänner mig. Det har blivit mycket bättre för jag börjar kunna slappna av. Jag red volter, ökade och minsakde volter, 10dm2 volter lite här och där så att hon är med mig. Red även öppnor och skänkelvikningar, böjde henne mycket, både utåt och innåt. Gjorde allt i skritt, trav och galopp. Efter ca 20min 30min så var hon ganska lösjord.
Det var ett litet hionder kvar framme som jag pluppade över på en volt. Ökade och minskade galoppen. Hon ville inte riktigt ta ytter i höger varv, men i slutet så blev det bättre. Gjorde även lite förvänd galopp. Efter det blir hon oftast väldigt lösgjord. Vi tränade även lite halter. Våra halter är inte dom snyggaste alltid. Inga ben som är jämna, hon står inte helt stilla och tar huvudet upp och ner, så dom ska vi börja träna mer på.
Är ganska nöjd med henne i slutet. Imorgon ska hon vila och sen på torsdag ska vi hoppträna.
Nu ska jag dra och kolla på House.
En bild från vår första? LB:1 tror jag. (vår försat dressyrtävling) ett bra tag sedan.
Vår första LC:2
Lite skilland. På den första så är det inga ben. På andra så är det bara frambenen. Nu är det typ alltid frammbenen ibland alla fyra hyfsat. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0