Träning för Anna

Idag så tränade jag för Anna med Tuttan.
Vi värmde upp med att skritta, trava och galoppera på en volt och böja henne åt alla håll, så att vi fick bra kontakt och bra rörlighet.
Sen så pluppade vi över ett litet kryss så att allt var lugnt och bra.
sen pluppade vi över ett litet rättuppstånde hinder på ca 50cm. Samma syfte där.
Sen hoppade vi lite mer höjd och hinder.
Vi tränade väldigt mycket få halvhalter, ytter och att det inte skulle gå så himla fort, så att jag hadee kontrollen. Hon blir väldigt stark när jag hoppar ute.
Vi red lite svårare vägar och så.
Det känndes väldigt bra, kontrollerat, ytter var mer och inte för fort/stark.
Vi hoppade även några terräng hinder.
Hon tyckte det var super kul och ville springa på hur mycket so helst.
Det var en känga med fyra hinder. 3-6 galoppsteg mellan varje språng.
Det var väldigt nyttig träning för mig och Tuttan.
Kändes riktgt bra i slutet!
Joggade av henne så att hon blev lång och låg.
Bilder kommer när jag fått dom av Mathilda.
Jag och Mathilda var även och kollade när Emilia terrängtränade.
Bilder från terrängen kommer att komma upp på Mathildas blogg.
Ett föl från Adesekeridcenter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0